Pro správný a efektivní rozvoj každé společnosti a zároveň pro její prosperitu je velice důležitá také spokojenost samotných zaměstnanců. Pokud se zaměstnanci cítí na svém pracovišti dostatečně komfortně, pak se to zcela jistě významně odrazí na jejich produktivitě.
- Tento fakt se také projeví na kolegiálních vtazích.
- Ten, kdo je se svou prací, hodnocením a vytížením spokojený, nemá potřebu být na své kolegy nepříjemný nebo jim dokonce škodit.
Rovněž je prokázáno, že spokojení zaměstnanci vykazují mnohem nižší absenci. Pocity a míru spokojenosti můžete snadno a bez problémů zjistit prostřednictvím jednoduchého dotazníku. Stačí nahlédnout na dotazník spokojenosti zaměstnanců – vzor a budete mít jasno v tom, nač se ptát.
- Dozvíte se, mimo jiné, jestli vaši zaměstnanci považují svou práci za
- smysluplnou
- náročnou
- dostatečně finančně ohodnocenou
Dotazník vám také odhalí, jestli můžete s konkrétními zaměstnanci počítat i do budoucna, anebo se rozhodují, že své působiště v dohledné době změní.
Názory zaměstnanců jsou velice důležité
Každý zaměstnavatel by měl umožnit svým pracovníkům vyjádřit své názory. A to nejen ty pozitivní, ale také negativní. Jen tak je možné vytvořit ve firmě ideální prostředí, které bude přispívat k větší pracovní efektivitě a tím pádem také k vyšším ziskům celé společnosti. Otázky jsou velice jednoduché a přesně cílené. Vyplňují se formou výběru vhodně odpovědi z několika možností.
- Každý jednotlivý zaměstnanec se také může vyjádřit k tomu, co by se mělo podle jeho názoru v rámci jeho pracoviště či v rámci celé firmy změnit.
- Dotazník je tedy velice přínosný z obou stran.
Důležitou informací pro zaměstnavatele může být i to, jestli mají jeho zaměstnanci zájem o kariérní růst nebo jsou spokojeni na pozici, kterou vykonávají.